Witold Urbanowicz
Budowa stacji miała rozpocząć się już w połowie wakacji, ale cały czas trwały uzgodnienia w sprawie organizacji ruchu. Projekty, które składał wykonawca, nie zyskiwały akceptacji inżyniera Janusza Galasa.
Jak przekonuje Mateusz Witczyński z AGP Metro wykonawca potrzebuje 3-4 tygodnie na wdrożenie nowej organizacji i wejście na plac budowy. Oznacza to, że prace mogą ruszyć w okolicy weekendów 8-9 października lub 15-16 października br. Wydaje się jednak prawdopodobne, że z uwagi na wybory parlamentarne w pierwszym terminie władze miasta – wobec spodziewanych ogromnych utrudnień – będą chciały, żeby zmiany weszły w życie w połowie października.
W czasie budowy stacji Dworzec Wileński ulica Targowa będzie zamknięta całkowicie pomiędzy Białostocką a 11 Listopada. Przejazd zachowany będzie w ciągu al. „Solidarności”, ale trasa ta, na odcinku od pl. Bankowego, przez most Śląsko-Dąborwski do Szwedzkiej, będzie przeznaczona tylko i wyłącznie dla komunikacji miejskiej. Z rejonu budowy zostaną wycofane tramwaje – pojadą one tymczasowym torowiskiem na ul. Jagiellońskiej oraz nowym łącznikiem na skrzyżowaniu Targowej z 11 Listopada (w relacji Ratuszowa – 11 Listopada). Przejazd między północną a południową częścią Pragi nie będzie możliwy dla tramwajów.